قهوه گانودرما قهوه گانودرما .

قهوه گانودرما

گفتار درمانی بزرگسالان مشهد

در حقیقت علم گفتاردرمانی، در مرحله اول به شناسایی گفتار و رشد طبیعی آن و در مراحل بعدی به بررسی اختلالات موجود در روند طبیعی گفتار می پردازد. کمک به افرادی که اختلالات تلفظی دارند، بیمارانی که اختلال در صوت دارند، بیمارانی که دچار آسیبهای مغزی شدهاند ( گفتار درمانی بزرگسالان مشهد)، یاری کردن ناشنوایان برای برقراری ارتباط کلامی، کمک به طیف گستردهای از عقبماندگان ذهنی برای برقراری ارتباط کلامی، توصیه و مشاوره به افراد جامعه.این دسته از متخصصان در وهله اول آسیبهایی را که توسط عامل ژنتیکی یا اکتسابی به گفتار و زبان وارد شده تشخیص میدهند و در وهله دوم به ارزیابی میزان آسیبدیدگی و علت آن میپردازند و سپس مرحله درمان را شروع میکنند.برای مثال امکان دارد که به علت سکته مغزی، تصادف یا اصابت ترکش، اختلالی در حوزه زبان فرد ایجاد شود که این اختلال میتواند به صورت بیربط صحبت کردن یا ناتوانی در سخن گفتن بروز کند. همچنین این متخصصین به منظور حمایت و پشتیبانی از افرادی که مشکلات بلع و خوردن دارند به ارزیابی و درمان آنها میپردازند و برای هر بیمار یک برنامهی درمانی شخصی ترتیب میدهند.

در مورد شغل، علایق و احساسات کنونی و قبل از سکته مغزی فرد بیمار اطلاعاتی کسب کنید. سعی کنید کلمه مورد نظر را چندین بار تکرار کنید تا در تلفظ و نحوه شکلگیری کلمه با عضلات دهان و زبان تسلط کامل پیدا کنید. چند فلش کارت در مقابل کودک خود قرار داده و از او بخواهید که آنچه را که میبیند، سریعا بخواند و بگوید ،با چند کارت شروع کنید و تعداد تصاویر را به سرعت افزایش دهید.اگر فرزند شما با کلمات خاصی مبارزه کند، شما درک می کنید که در آن شما باید زمان بیشتری را سرمایه گذاری کنید.کارت های مخصوص کودکان سوالات ساده ای را برای کودک شما به همراه دارد ، یک کارت را انتخاب کنید و به آرامی یک مکالمه در مورد آن آغاز کنید . همراه با پیشرفت در این زمینه میتوانید کلمات دشوارتری را تکرار کنید. و یا موضوع لکنت که از کودکی با فرد همراه بوده به شرایط اجتماعی او بسیار آسیب می زند. اختلالات رزونانس اغلب با شکاف کام، اختلالات عصبی و تورم لوزه همراه هستند. • وقتی کودک می خواهد افکار خود را بیان کند، با کلمات مبارزه می کند.

گفتاردرمانی می تواند طیف وسیعی از تاخیرها و اختلالات گفتاری و زبانی را در کودکان و بزرگسالان درمان کند. نظر به این موضوع درمان مشکلات ویژه زبانی در سنین پایینتر و قبل از ۶ سالگی اهمیت بسزایی دارد. انسان از نظر غریزی به صحبت کردن و برقراری ارتباط با اطرافیان نیاز دارد و در صورتی که نتواند این نیاز خود را برآورده کند یا به شیوه صحیح و طوری که دیگران از اون انتظار دارند ارتباط برقرار نکند با مشکل مواجه خواهد شد. در چه سنی تمام صداها به طور صحیح ادا میشوند؟ نتایج نشان می دهند که به طور متوسط 6 ساعت گفتار درمانی ماهانه در طی 6 ماه به طور قابل توجهی عملکرد ارتباطی را بهبود می بخشد. این کمبودها بر نحوه عملکرد کودک از نظر اجتماعی یا تحصیلی تأثیر میگذارد. باید توجه داشت که برای انتخاب رشته گفتار درمانی فقط آشنایی با کلیت رشته گفتار درمانی و بازار کار آن نمی تواند تنها معیار داوطلبان کنکور سراسری قرار بگیرد بلکه علاوه بر این مطالب باید داوطلبان با مقایسه کارنامه کنکور سراسری خود با رتبه های قبولی داوطلبان در کنکور سال های گذشته بتوانند شانس خود را برای قبولی در این رشته بسنجند و فرم انتخاب رشته خود را بر اساس شانس قبولی در انتخاب های خوشبینانه ، منطقی و بدبینانه تکمیل نمایند.

با این کار میتوانید دهان و زبان را جهت بهبود فرم دادن به صداها و کلمات تمرین دهید. همچنین میتوانید زبان را جهت تقویت در داخل دهان به راست و چپ حرکت دهید. برنامه ریزی و هماهنگی ماهیچه های لازم برای حرکت اندام های و ماهیچه های گفتاری موجب ایجاد آپراکسی می گردد. همچنین درمان به هنگام موجب بهبود روند یادگیری در کودک و درمان مشکلاتی نظیر اختلالات یادگیری و نقص توجه می شود. روشن است که نقص زبان با مشکلات ادامه تحصیل در بزرگسالی مرتبط میباشد. این کار را چند بار در روز تکرار کنید. به منظور تقویت ارتباط بین کلمات و چیزها، میتوانید خود را با نگاه کردن به تصاویر امتحان کنید و کلمهای را که نشان میدهد تمرین کنید. حین انجام تمرین گفتن صحیح برخی کلمات و اصوات باید ساخت جملهها را نیز امتحان کنید. همچنین میتوانید تمرین جمله را با تمرین «نامگذاری تصاویر» ترکیب کنید. هم اکنون بازار کار کاردرمانی خوب است و کاردرمانگر می تواند در جایگاه های مختلفی از جمله مواردی چون گفتار درمانگر کودک، گفتار درمانگر بزرگسال، موقعیت ها و مشاغل مدیریتی (مثل سرپرستی و مدیریت آسایشگاه ها یا مراکز توانبخشی)، گفتار درمانگر لکنت زبان و گفتار درمانگر زبان پریشی مشغول به کار شود


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۱۰:۰۸ توسط:گانودرما بیز موضوع: نظرات (0)